Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna www.wrz39.fora.pl
Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Znaczniki i procedura strzelania z artylerii i ataków lotn.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> NEW WAR: WW2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Nie 19:22, 23 Kwi 2017    Temat postu: Znaczniki i procedura strzelania z artylerii i ataków lotn.

ZNACZNIKI ARTYLERII I LOTNICTWA
(WZYWANIE ART. I LOTNICTWA)
Aby ustawić znacznik trzeba widzieć cel lub mieć łączność z obserwatorem, który widzi cel, wyjątek stanowi ogień planowany z mapy ustalany w scenariuszu. Znaczniki ognia art. oznaczają miejsce od którego mierzy się zasięg skuteczności ognia art. – jeden znacznik na działo lub samolot (z wyjątkiem wału ogniowego, ześrodkowania ognia, salwy rakietowej i nalotu dywanowego) Łączność z obserwatorem k10: 6-10+modyf. za doświadczenie (jedna próba na działo w turze)
Ataki lotnicze tylko wg scenariusza lub po wezwaniu przez naziemnych oficerów kierujących wsparciem lotniczym - rzut k10: 8-10 +modyf. za doświadczenie
Czas oczekiwania na atak lotniczy: rzut k10 + modyfikacje za sprawność lotnictwa, dzielone na dwa (zaokr. w dół)

OGIEŃ POŚREDNI ARTYLERII
Ogień prowadzi się tylko do oddz. rozpoznanych i wystawionych na pole gry. Celność ognia: k10: 0-2 w celu, 3-6 obok celu, 7-9 brak trafienia
WAŁ OGNIOWY – ogień planowany w scenariuszu: 3 znaczniki w jednej linii, przesuwanej o ustalony dystans w przód lub w tył co turę, brak możliwości zmiany dystansu, odwołanie ognia k10: 5-10
ZEŚRODKOWANIE OGNIA – ogień na żądanie k10: Niemcy 6-10, pozostali 7-10 (nieudane wezwanie oznacza nietrafienie w cel), dwa znaczniki w tym samym miejscu (podwójna szansa na zadanie strat)
Rodzaj artylerii (Zasięg ognia/Zasięg odłamków)
arm do 40 80 5
m 70-82, arm do 90 300 10
m do 122, arm do 125, hb do 90 Tabela broni 15
M do 160, arm do 155, hb do 123 Tabela broni 20
m pow160, arm pow 155, hb pow 123 Tabela broni 30
miejscu i oddzielne rzuty na trafienie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Wto 7:42, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Nie 19:30, 23 Kwi 2017    Temat postu:

ATAKI LOTNICZE
Atak z lotu nurkowego (bombowce nurkujące): bombardowanie i ostrzał z niskiego pułapu
Atak z lotu koszącego (samoloty szturmowe, myśliwskie i niektóre bombowce): bombardowanie (modyf. +1do rozrzutu) i ostrzał z niskiego pułapu
Atak z lotu horyzontalnego (bombowce): bombardowanie ze średniego pułapu (modyf. +1do rozrzutu) i wysokiego pułapu (modyf. +2 do rozrzutu)

PROCEDURA ATAKU LOTNICZEGO
1. Sprawdzenie skuteczności parasola myśliwskiego
2. Wskazanie celu i miejsca w którym samolot wlatuje nad pole bitwy
3. Sprawdzenie trasy dolotu (ogień plot)
4. Atak na cel
5. Powtórne podejście w kolejnej turze (skuteczność parasola myśliwskiego, kołowanie o promieniu 80, ogień plot, atak na cel).

OGIEŃ PRZECIWLOTNICZY
Aby prowadzić ogień plot oddział musi być w czuwaniu plot

Rzut k10 za każdy pluton piech, dwa km lub działo:
Pułap:
Broń Niski Średni Wysoki
rkm,ckm,nkm 0-1 nd Nd
dz.20-35mm 0-2 0-1 Nd
dz.36-59mm 0-2 0-2 0-1
dz.60-90mm 0-1 0-2 0-2
dz.pow.90mm Nd 0-1 0-2
Modyfikacje: +1 samolot wielosilnikowy lub opancerzony (np. Ju87, HS129, FW190F8, P47) , -1 samolot lekki (np. Po2)
Skutek ognia:
0-1 Gorsza celność ataku (modyfikacja +1 do rozrzutu)
2-3 Gorsza celność ataku (modyfikacja +2 do rozrzutu)
4-5 Atak nieudany i możliwość drugiego podejścia z inną bronią (np. ostrzał z km po nieudanym zrzucie bomb)
6-7 Misja przerwana - jeden samolot uszkodzony
8-9 Misja przerwana - jeden samolot zestrzelony

OSŁONA MYŚLIWSKA
• parasol – osłona pola gry
• eskorta – osłona wyprawy (ataku lotniczego)
W przypadku gry obaj przeciwnicy mają osłonę: walka o przewagę myśliwską nad polem gry: rzut k10 + modyf z tabeli Lotnictwo za każdą parę myśliwską – wygrywa strona która zwyciężyła więcej pojedynków par - strona przegrana rzuca skutek ognia za każdą przegraną parę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> NEW WAR: WW2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin