Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna www.wrz39.fora.pl
Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

II Turniej GRY WRZESIEŃ 1939 w Niepołomicach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> TURNIEJE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrzesien1939




Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:24, 03 Wrz 2017    Temat postu: II Turniej GRY WRZESIEŃ 1939 w Niepołomicach

II Turniej Historycznej Gry Bitewnej Wrzesień 1939 odbędzie się w dniu 23.09.2017 roku w Niepołomicach podczas XII edycji Pól Chwały.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrzesien1939 dnia Nie 13:25, 03 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wrzesien1939




Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:39, 03 Wrz 2017    Temat postu: Regulamin II Turnieju WRZESIEŃ 1939 w Niepołomicach

REGULAMIN TURNIEJU HISTORYCZNEJ GRY BITEWNEJ WRZESIEŃ 1939

1. LOKALIZACJA I CZAS
• Turniej zostanie rozegrany 23 września 2017 roku.
• Zamek w Niepołomicach
• Otwarte Spotkania Wargamingowe „Pola Chwały”

2. ZGŁOSZENIA
• Zgłoszenia wysyłamy na adres: turniej @ wrzesien1939.pl
• Tytuł maila to: „Wrzesień 1939 – Turniej Niepołomice”
• W zgłoszeniu mają być takie informacje jak:
- Imię i nazwisko Gracza
- Wiek
- Dane Armii:
> Narodowość
> Rozpiska armii na 150 punktów
• Zgłoszenia przyjmujemy do: 20 września 2017 roku
• Gracze, którzy nie prześlą zgłoszeń w terminie będą mogli również wziąć udział w turnieju, o ile będą wolne miejsca (np. gdy będą nie pełne pary)

3. PLAN TURNIEJU
• Zapisy i potwierdzenia zgodności armii : 11.30 – 12.00
• Start turnieju: 12.30
• Pierwsza bitwa: 12.30 - 13.45
• Druga bitwa: początek po rozpoczęciu konwentu ok. 14.00 – 15.15
• Trzecia bitwa 15.30 - 17.15
• Podsumowanie turnieju i ogłoszenie wyników 17.45

4. ZASADY OGÓLNE
• Każdy ma do rozegrania 3 spotkania
• Każda runda trwa: 1 godz. 15 min lub 6 tur
• Jednostki są historyczne i w skali 1:72
• Piechota i działa muszą być opodstawkowane
• Grać może każdy z każdym co oznacza, że gdy spotkają się wrogie strony to dojdzie do regularnej i krwawej potyczki. Kiedy jednak naprzeciwko siebie staną armie tej samej narodowości, wtedy wojska przystąpią do przyjacielskich manewrów, które to mają na celu podniesienie ich umiejętności bojowych.
• Najważniejszą osobą jest sędzia i to on ma decydujące słowo, wykłócanie się jest nie mile widziane i może skutkować karami.
• O miejscu w turnieju decyduje suma punktów zwycięstwa uzyskanych we wszystkich rozegranych bitwach.

5. ZASADY NA POLU BITWY
• Pole bitwy to kwadrat 120x120 cm
• Teren jest ustalony odgórnie. Z reguły przygotowujemy kilka pól bitew a następnie losujemy konkretne pole bitwy do rozgrywki (co może skutkować powtórzeniem się pola bitwy wobec gracza)
• Zdobycie punktu strategicznego polega na zostawieniu go za swoimi liniami lub utrzymywanie na nim własnych jednostek. Gdy w obrębie punktu strategicznego są jednostki obydwu walczących stron punkt uznawany jest za nie zdobyty.

6. ARMIA
• Sprawiło by nam wielką przyjemność, gdyby wszystkie wystawiane do turnieju armie były w całości pomalowane i opodstawkowane.
• Jednak chcemy by każdy mógł wziąć udział w turnieju. Czym więcej osób tym lepsza zabawa i większa rywalizacja. Dopuścimy do rozgrywki armię nie pomalowaną. Jednak opodstawkowanie piechoty oraz artylerii jest obowiązkowe i to nie podlega dyskusji.
• Za całkowicie nie pomalowaną armię będą punkty ujemne, tak jak za pięknie przygotowaną armię do gry, będzie bonus. Na wygląd armii pomalowanej przynajmniej 4-5 kolorami będzie patrzeć przychylnie lecz bez entuzjazmu
• Do gry powinny być modele oraz figurki firmy First To Fight serii WRZESIEŃ 1939.
• Nie dopuszczamy proxowania podstawek i modeli. Nie masz fizycznie ….. to się zaopatrz albo wymyśl inną rozpiskę.

7. PUNKTACJA
• Punktacja liczona dla obu stron podczas po każdej bitwie
Straty
Dowódca kompanii 30 punktów
Pojedyncza jednostka Według listy armii
Cały pluton 1/2 Wartość plutonu
Pojedyncze figurki 1 punkt za figurkę
Przygniecenie w ostatniej turze 1/3 wartości jednostki (zaokrąglając w dół)
Punkty Strategiczne
Zajęcie punktu 75 punktów
Zajęcie części punktu (gdy składa się z kilku zabudowań lub kilku różnych terenów) 20 punktów
Morale
Załamanie Armii 75 punktów

• Punkty dodatkowe:
- Ujemne:
Za nie przygotowanie do gry (będziemy w stanie pożyczyć zestawy kart oraz żetonów co jednak nie będzie nas bardzo cieszyć) 15 punktów
Złe zachowanie (kłócenie, krzyczenie, obrażanie się, olewanie nas jak i przeciwnika) 20 punktów
OSZUSTWO (przyłapane), może cię nie zdyskwalifikujemy ale zarobisz tyle punktów ujemnych że możesz skończyć poniżej zera i nie brać udziału w podziale nagród 100 punktów
Gdy dużo osób zechce przyłączyć się do zabawy na ostatnią chwil możemy się rozgniewać bo to więcej pracy dla nas i docenić punktami ujemnymi takich delikwentów - 5 punktów 5 punktów
- Dodatnie
Za pięknie przygotowaną armię 20 punktów
Za dużą pomysłowość w indywidualne przygotowanie swoich wojsk. Za każdy unikat (zgodny historycznie) 5 punktów

8. KULTURA PODCZAS GRY
Gra ma być przyjemnością i cieszyć samych graczy jak i widzów na około. Doceniamy profesjonalizm i spokój. Za to kłócenie się czy ignorowanie naszych próśb lub poleceń będziemy nagradzać punktami ujemnymi.

9. NAGRODY
Nagrody przewidziane są za zajęcie I, II i III miejsca w turnieju.
Główną nagrodę ufundowała firma FIRST TO FIGHT Sp. z o. o.
Nagrody również ufundowały: Pola Chwały, IBG i Tereny Do Gier.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wrzesien1939 dnia Pon 22:43, 04 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Czw 8:28, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Listy armii:

http://www.wrz39.fora.pl/faq,3/turniejowa-lista-armii-niemcy,223.html

http://www.wrz39.fora.pl/faq,3/turniejowa-lista-armii-polacy,221.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Czw 8:31, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Zamieszczam dla tych co nie są zalogowani:

Organizacja zgrupowania armii niemieckiej do turnieju WRZESIEŃ 1939:

1. Wybierz jednostki podstawowe zawsze ! co najmniej jeden pluton strzelecki i dowództwo kompanii.
2. Wybierz wsparcie batalionowe – do liczby wybranych plutonów podstawowych.
3. Wybierz wsparcie pułkowe i dywizyjne – do wartości wybranych dotychczas plutonów.
4. Wybierz wsparcie z poza dywizji – do wartości wybranych dotychczas plutonów.

NIEMIECKA KOMPANIA STRZELECKA

Kompania strzelecka składała się z trzech plutonów strzeleckich, sekcji lekkich moździerzy, półplutonu karabinów maszynowych i służb pomocniczych. Sporadycznie występowały rusznice ppanc. na wyposażeniu plutonów strzeleckich.
Skład plutonu strzeleckiego to poczet dowódcy, 3 drużyny strzeleckie.

Szczegółowe informacje dotyczące organizacji niemieckiej piechoty znalazły się w Zeszycie nr 16 serii Wrzesień 1939.

Dowódca kompanii strzeleckiej mógł liczyć na wsparcie ze szczebla:

• Batalionu m.in.:
- plutonu średnich moździerzy,
- plutonu ciężkich karabinów maszynowych,
- plutonu strzeleckiego.

• Pułku piechoty m.in.:
- plutonów armat przeciwpancernych,
- plutonu lekkich dział piechoty.

• Dywizji piechoty m.in.:
- plutonów armat przeciwpancernych,
- pluton artylerii plot.,
- plutonu (baterii) artylerii lekkiej,
- plutonu samochodów pancernych.

• Wsparcia poza dywizyjnego m.in.:
- plutony czołgów lekkich,
- plutonu czołgów średnich,
- plutonu samochodów pancernych.

Jednostki podstawowe armii niemieckiej:


Dowództwo kompanii strzeleckiej – wartość 0 pkt.
Każde dowództwo kompanii strzeleckiej składa się z: 1 x podstawki z 3 żołnierzami.
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 3
Uzbrojenie – krótka osobista
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - daje możliwość przerzucenia: przygniecenia albo straty jednego punktu wytrzymałości (1 figurki) dla jednej wybranej jednostki.

Sekcja lekkich moździerzy– wartość 5 pkt.

Sekcja lekkich moździerzy składa się z 1x podstawki z 2 żołnierzami i 1 lekkim moździerzem.
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – lekki moździerz
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - Ostrzał bezpośredni tylko celów widocznych, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon (nie dotyczy lasów budynków i bunkrów). Mały cel.

Pluton strzelecki – wartość 30 pkt.
Każdy pluton strzelecki składa się z 3 drużyn strzeleckich po 10 pkt.
(3x podstawki z 4 żołnierzami + dowództwo plutonu jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – karabin/LKM/RKM
Wytrzymałość – 4
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - brak

*Możesz dodać do plutonu sekcję karabinów przeciwpancernych za 5 punktów siły
*Możesz zmniejszyć liczebność drużyn w plutonie do dwóch w min. dwóch plutonach za 15 pkt.
*Możesz zrezygnować z sekcji lekkich moździerzy w plutonach za 5 pkt. siły.


Sekcja karabinu ppanc. PzB 38 – wartość 5 pkt.

Sekcja składa się z 1xpodstawki z 2 żołnierzami z 1 karabinem ppanc. PzB 38
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – karabin ppanc./broń ręczna
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 40 cm/30 cm
Zasady dodatkowe - Strzały do piechoty jak z broni ręcznej. Mały cel.

Wsparcie batalionowe:

Pluton Ciężkich Karabinów Maszynowych MG34– wartość 20 pkt. lub 35 pkt.
Składa się z 2 lub 3 sekcji CKM
(2x podstawki po 2 żołnierzy z 1 ckm + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
(4x podstawki po 2 żołnierzy z 1 ckm + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – CKM
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału w jednej akcji. Mały cel.

Pluton Moździerzy 8 cm Gr. W. 34 - wartość od 30, 60 i 85 pkt. (obserwator artylerii + 10 pkt.)

Składa się od 2 do 6 moździerzy Gr. W. 34 + (obserwatorzy artylerii za 10 pkt.)
(2x podstawka po 3 żołnierzy z 1 moździerz Gr. W. 34 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
(4x podstawka po 3 żołnierzy z 1 moździerz Gr. W. 34 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
(6x podstawka po 3 żołnierzy z 1 moździerz Gr. W. 34 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
+ (obserwatorzy artylerii jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – średni moździerz
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – średni moździerz
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 80 cm
Zasięg minimalny – 20 cm
Zasady dodatkowe - nie wykonuje ruchu i ostrzału pośredniego w jednej akcji, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon (nie dotyczy lasów i budynków), ostrzeliwuje cele obserwowane przez: obserwatora artylerii lub dowódcę kompanii lub jednostkę rozpoznawczą.

Obserwator artylerii – wartość 10 pkt.
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – krótka osobista
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 30 cm
Zasady dodatkowe - może kierować ogniem artylerii znajdując się do 20 cm od przydzielonej jednostki artylerii. Mały cel.


Wsparcie pułkowe i dywizyjne:


Pluton Przeciwpancerny 3,7 cm Pak 36 – wartość 40 pkt.
Składa się z 1-3 działonów przeciwpancernych.
(3 x podstawki z 3 żołnierzami z 1 armatą 3,7 cm PAK 36 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
(1xdziałon za 15 pkt., 2xdziałon za 30 pkt. i 3xdziałon za 40 pkt. siły).
Rodzaj – lekkie działo
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – automatyczne lekkie
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału bezpośredniego w jednej akcji. Mały cel.

Pluton (bateria) lekkich dział piechoty 7,5 cm le. IG 18 – wartość 50 pkt. (z obserwatorem artylerii 60 pkt.)
Składa się z 2 działonów + (obserwatorzy artylerii za 10 pkt.)
(2 x podstawka z 3 żołnierzami z 1 armatą 7,5 cm le. IG 18 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami) + (obserwatorzy artylerii jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj –lekkie działo
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 75 mm krótkie
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 60 cm bezpośredni, 100 cm pośredni
Zasięg ognia min. – 20 cm przy ogniu pośrednim
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału w jednej akcji, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon przy ogniu pośrednim (nie dotyczy lasów i budynków), ostrzeliwuje cele obserwowane przez: obserwatora artylerii lub dowódcę kompanii lub jednostkę rozpoznawczą.

Pluton (bateria) artylerii lekkiej 10,5 cm leFH 18 – wartość 80 pkt.
(z obserwatorem artylerii 90 pkt.)
Składa się z 2 działonów + (obserwatorzy artylerii za 10 pkt.)
(2 x podstawka z 4 żołnierzami z 1 haubicą 10,5 cm le. IG 18 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami) + (obserwatorzy artylerii jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – średnie działo
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 105 mm
Wytrzymałość – 4
Zasięg ognia – 80 cm bezpośredni, 220 cm pośredni
Zasięg ognia min. – 20 cm przy ostrzale pośrednim
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału w jednej akcji, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon przy ogniu pośrednim (nie dotyczy lasów i budynków), ostrzeliwuje cele obserwowane przez: obserwatora artylerii lub dowódcę kompanii lub jednostkę rozpoznawczą.

Pluton armat plot. 20 mm FLAK 30 – wartość 40 pkt.

Składa się z 1-3 działonów przeciwlotniczych.
(3 x podstawki z 3 żołnierzami z 1 armatą plot. 2 cm FLAK 30 + dowództwo jedna podstawka
z 2 żołnierzami)
(1xdziałon za 15 pkt., 2xdziałon za 30 pkt. i 3xdziałon za 40 pkt. )
Rodzaj – działo średnie
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – automatyczne lekkie
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału bezpośredniego w jednej akcji.

Pluton samochodów pancernych
Pluton samochodów pancernych może liczyć od 3 do 6 wozów.
Poniżej typy i wartość punktowa siły pojazdów:

Samochód pancerny Kfz 13 – wartość 10 pkt. i Kfz. 14 – wartość 10 pkt.
3x Kfz. 13 = 30 pkt.
2x Kfz. 13 + Kfz. 14 = 30 pkt.
3x Kfz. 13 + Kfz. 14 = 40 pkt.

Samochód Pancerny Kfz. 13 z karabinem maszynowym MG13
Rodzaj – samochód opancerzony
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – LKM (montowany na pojazdach)
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - prędkość w terenie: -5 cm do ruchu. Przedział bojowy pojazdu otwarty – w atakach
z góry rozliczać jak pojazd nieopancerzony.

Samochód Pancerny Kfz. 14 z radiostacją i antenę ramową

Rodzaj – samochód opancerzony
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – brak
Zasady dodatkowe - prędkość w terenie: -5 cm do ruchu. Przedział bojowy pojazdu otwarty – w atakach
z góry rozliczać jak pojazd nieopancerzony. Wydłużony zasięg dowodzenia do 60 cm.

Wsparcie poza dywizyjne:

Przykładowe plutony czołgów lekkich.

Pluton czołgów lekkich może liczyć od 3 do 5 wozów.
Poniżej typy i wartości punktowe czołgów:

Czołgi lekkie: PzKpfw I Ausf. A lub B - wartość 10 pkt., PzKpfw II Ausf. C lub D - wartość 20 pkt. i PzKpfw 35 (t) – 25 pkt.

2xPz. I A/B + 3xPz. II C/D = 75 pkt.
3xPz. I A/B + 2xPz. II C/D = 65 pkt.
5xPz. II C/D = 95 pkt.
2xPz. I A/B + 1xPz. II C/D = 40 pkt.
1xPz. I A/B + 2xPz. II C/D = 50 pkt.
5xPz. 35 = 115 pkt.
3xPz. 35 = 75 pkt.

PzKpfw I Ausf. A i B z 2x karabiny maszynowe MG 15
Rodzaj – czołg lekki
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – LKM (montowany na pojazdach)
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - KM wsparcia – daje dodatkową kostkę K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

PzKpfw II Ausf. C z działkiem 2 cm KwK 38 L/55 i karabinem maszynowym MG34

Rodzaj – czołg lekki
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – automatyczne lekkie
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - KM wsparcia – daje dodatkową kostkę K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

PzKpfw II Ausf. D z działkiem 2 cm KwK 38 L/55 i karabinem
maszynowym MG34
Rodzaj – czołg lekki
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – automatyczne lekkie
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - KM wsparcia – daje dodatkową kostkę K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm. Czołg szybki +5 do modułu ruchu.

PzKpfw 35 (t) z działem 3,7 cm KwK 34(t) L/40 i 2x karabin maszynowy MG35(t)
Rodzaj – czołg lekki
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37mm (długolufowa)
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe – 2xKM wsparcia – dają dodatkowe dwie kostki K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

Przykładowe plutony czołgów średnich.

Pluton czołgów średnich może liczyć od 3 do 5 wozów.
Poniżej typy i wartości punktowe czołgów:

Czołg średni PzKpfw III Ausf. E o wartości – 30 pkt.


5xPz. III E = 140 pkt.
4xPz. III E = 120 pkt.
3xPz. III E = 90 pkt.

PzKpfw III Ausf. E z działem 37 mm KwK 35/36 L/45, oraz trzema karabinami maszynowymi MG34

Rodzaj –czołg średni
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37mm (długolufowa)
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe – 3xKM wsparcia – dają dodatkowe trzy kostki K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

Preferencja jednostek zgodnych z etatem historycznym.

Pluton samochodów pancernych (jak w wsparciu pułkowym i dywizyjnym)

[b]Mechanizacja jednostek

Jeden pluton strzelecki może być wyposażony w samochody ciężarowe za 5 pkt.
Jeden pluton artylerii może być wyposażony w ciągniki artyleryjskie za 5 pkt.

Samochód ciężarowy Praga RV

Rodzaj – samochód
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe - pojazd transportowy o pojemności 8 żołnierzy, może przewieść jedną dużą i jedną małą podstawkę lub dwie małe podstawki lub może holować średnie działo *

Ciągnik artyleryjski Kfz. 11
Rodzaj – ciągnik
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe – pojazd transportowy może holować średnie działo z obsługą.

* Przewożona podstawka duża może być z drużyną strzelecką. Natomiast podstawka mała może być z: dowództwem kompanii lub dowództwo plutonu lub sekcją karabinów ppanc. lub sekcją granatników lub sekcją CKM lub obserwatorem lub działonem moździerzy średnich.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Wto 16:18, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Czw 8:33, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Organizacja zgrupowania armii polskiej w turnieju WRZESIEŃ 1939:

1. Wybierz jednostki podstawowe zawsze ! co najmniej jeden pluton strzelecki i dowództwo kompanii.
2. Wybierz wsparcie batalionowe – do liczby wybranych plutonów podstawowych.
3. Wybierz wsparcie pułkowe i dywizyjne – do wartości wybranych dotychczas plutonów.
4. Wybierz wsparcie z poza dywizji – do wartości wybranych dotychczas plutonów.

KOMPANIA STRZELECKA

Kompania strzelecka składała się z trzech plutonów strzeleckich, drużyny lekkich granatników i służb pomocniczych. Skład plutonu strzeleckiego to poczet dowódcy, 3 drużyny strzeleckie. Plutony strzeleckie były wyposażone w karabiny ppanc. wz. 35.

Szczegółowe informacje dotyczące organizacji polskiej piechoty znalazły się w Zeszycie nr 19 serii Wrzesień 1939.

Dowódca kompanii strzeleckiej mógł liczyć na wsparcie ze szczebla:

• Batalionu m.in.:
- plutonu średnich moździerzy,
- plutonów ciężkich karabinów maszynowych,
- plutonu strzeleckiego.

• Pułku piechoty m.in.:
- plutonu armat przeciwpancernych,
- plutonu artylerii piechoty.

• Dywizji piechoty m.in.:
- plutonu armat 75 mm wz. 1897,
- pluton artylerii plot.,
- plutonu czołgów rozpoznawczych,

• Wsparcia poza dywizyjnego m.in.:
- plutonu czołgów lekkich wolnobieżnych,
- plutonu lekkich czołgów,
- plutonu czołgów rozpoznawczych,
- plutonu samochodów pancernych,
- pluton artylerii plot.

Jednostki podstawowe armii polskiej:

Dowództwo kompanii strzeleckiej –wartość 0 pkt.
Każde dowództwo kompanii składa się z: 1 x podstawki z 3 żołnierzami.
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 3
Uzbrojenie – krótka osobista
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - daje możliwość przerzucenia: przygniecenia albo straty jednego punktu wytrzymałości (1 figurki) dla jednej wybranej jednostki.

Drużyna granatników – wartość 15 pkt.
Drużyna granatników składa się z 3 sekcji granatników po 5 pkt.
(3x podstawki z 2 żołnierzami i 1 granatnik + dowództwo drużyny jedna podstawka z 2 żołnierzami).
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – lekki moździerz (granatnik)
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - Ostrzał bezpośredni tylko celów widocznych, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon (nie dotyczy lasów budynków i bunkrów). Mały cel.

Pluton strzelecki – wartość 45 pkt.
Każdy pluton piechoty składa się z 3 drużyn strzeleckie po 15 pkt.
(3x podstawki z 6 żołnierzami + dowództwo plutonu jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – karabiny/RKM
Wytrzymałość – 6
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - brak

*Możesz dodać do plutonu sekcję karabinów przeciwpancernych za 5 punktów siły
*Możesz zmniejszyć liczebność drużyn w plutonach do dwóch w min. dwóch plutonach piechoty za 20 pkt.


Sekcja karabinu ppanc. wz. 35 – wartość 5 pkt.
Każda sekcja za 5 punktów siły składa się z 1xpodstawki z 2 żołnierzami z 1 Kb UR
Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – karabin ppanc./krótka osobista
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 40 cm
Zasady dodatkowe - Strzały do piechoty jak z broni ręcznej. Mały cel.

Wsparcie batalionowe:

Pluton Ciężkich Karabinów Maszynowych wz. 30 – wartość 20 pkt. lub 30 pkt.
Składa się z 2 lub 3 sekcji CKM
(2x podstawki po 2 żołnierzy z 1 ckm + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
(3x podstawki po 2 żołnierzy z 1 ckm + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – CKM
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału w jednej akcji. Mały cel.

Pluton Moździerzy wz. 31 - wartość 30 pkt (z obserwatorem artylerii 40 pkt.)
Składa się z 2 moździerzy wz. 31 + (obserwatorzy artylerii za 10 pkt.)
(2 x podstawka po 3 żołnierzy z 1 moździerz wz. 31 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami)
+ (obserwatorzy artylerii jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – średni moździerz
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – średni moździerz
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 80 cm
Zasięg minimalny – 20 cm


Obserwator artylerii – wartość 10 pkt.

Rodzaj – piechota
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – krótka osobista
Wytrzymałość – 2
Zasięg ognia – 30 cm
Zasady dodatkowe - może kierować ogniem artylerii znajdując się do 20 cm od przydzielonej jednostki artylerii. Mały cel.

Wsparcie pułkowe i dywizyjne:

Pluton Przeciwpancerny – wartość 40 pkt.
Składa się z 1-3 działonów przeciwpancernych.
(3 x podstawki z 3 żołnierzami z 1 armatą wz. 36 – 37 mm + dowództwo jedna podstawka
z 2 żołnierzami)
(1xdziałon za 15 pkt., 2xdziałon za 30 pkt. i 3xdziałon za 40 pkt. siły).
Rodzaj – lekkie działo
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37 mm (długolufowa)
Wytrzymałość – 3
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału bezpośredniego w jednej akcji. Ostrzał piechoty i artylerii odejmij 1 kostkę K10. Mały cel.

Pluton armat piechoty – wartość 60 pkt. (z obserwatorem artylerii 70 pkt.)
Składa się z 2 działonów + (obserwatorzy artylerii za 10 pkt.)
(2 x podstawka z 4 żołnierzami z 1 armatą wz. 1897 + dowództwo jedna podstawka z 2 żołnierzami) + (obserwatorzy artylerii jedna podstawka z 2 żołnierzami)
Rodzaj – średnie działo
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 75 mm
Wytrzymałość – 4
Zasięg ognia – 80 cm bezpośredni, 160 cm pośredni
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału w jednej akcji, ignoruje utrudnienia celności wynikające z osłon przy ogniu pośrednim (nie dotyczy lasów i budynków), ostrzeliwuje cele obserwowane przez: obserwatora artylerii lub dowódcę kompanii lub jednostkę rozpoznawczą.

Pluton armat plot. 40 mm wz. 36 – wartość 75 pkt.
Składa się z 1-4 działonów przeciwlotniczych.
(4 x podstawki z 4 żołnierzami z 1 armatą plot. wz. 36 – 40 mm + dowództwo jedna podstawka
z 2 żołnierzami)
(1xdziałon za 20 pkt., 2xdziałon za 40 pkt. , 3xdziałon za 60 pkt. i 4xdziałon za 75 pkt. ).
Rodzaj – działo średnie
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – automatyczne ciężkie
Wytrzymałość – 4
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - Nie wykonuje ruchu i ostrzału bezpośredniego w jednej akcji.

Przykładowe plutony czołgów rozpoznawczych.
Pluton czołgów lekkich może liczyć od 3 do 6 wozów.
Poniżej typy i wartości punktowe czołgów:

Czołg rozpoznawczy TKS,TK 3 z CKM - wartość 10 pkt. i TKS z działkiem - wartość 15 pkt.*
2xTKS z działem + 3 TKS z CKM = 55 pkt.
5xTKS z CKM = 45 pkt.
6xTK 3 z CKM = 55 pkt.
1xTKS z działem + 2xTKS z CKM = 35 pkt.
3xTKS z CKM = 30 pkt.
3xTK 3 z CKM = 30 pkt.
*TKS z działem może być maksymalnie 2 sztuki w plutonie.

TKS z działkiem wz. 38 - 20 mm
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – działko automatyczne
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - "papierowy pancerz" – pojazd przy ataku rozliczać jak pojazd opancerzony. Mały cel. Nie może prowadzić ostrzału nad piechotą i artylerią.

TK 3/TKS z ciężkim karabinem maszynowym Hotchkiss wz. 25
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - "papierowy pancerz" – pojazd przy ataku rozliczać jak pojazd opancerzony. Mały cel. Nie może prowadzić ostrzału nad piechotą i artylerią.

Wsparcie poza dywizyjne:

Przykładowe plutony czołgów lekkich wolnobieżnych.
Pluton czołgów lekkich wolnobieżnych może liczyć od 3 do 5 wozów.
Poniżej typy i wartość punktowa siły pojazdów:

Czołg lekki wolnobieżny FT 17 z CKM -wartość 10 pkt. i FT 17 z działkiem - wartość 15 pkt.
3xFT 17 z działkiem + 2x FT 17 z CKM = 55 pkt.
3xFT 17 z działkiem = 45 pkt.
2xFT 17 z działkiem + 1xFT 17 z CKM = 40 pkt.
1xFT 17 z działkiem + 2xFT 17 z CKM = 35 pkt.

FT 17 z armatą Puteaux SA 18 L/21 kal. 37 mm
Rodzaj – lekki czołg wolnobieżny
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37 mm
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe – brak

FT 17 z ciężkim karabinem maszynowym Hotchkiss wz. 14
Rodzaj – lekki czołg wolnobieżny
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - brak

Plutony czołgów rozpoznawczych (jak w wsparciu pułkowym i dywizyjnym).


Przykładowe plutony czołgów lekkich.
Pluton czołgów lekkich może liczyć od 3 do 5 wozów.
Poniżej typy i wartości punktowe czołgów:

Czołg lekki Vickers (DW), 7TP (DW) - wartość 20 pkt. siły i Vickers (JW) z działem - wartość 25 pkt.
3xVickers + 2xVickers DW = 105 pkt.
5x 7TP DW = 95 pkt.
2xVickers + 1xVickers DW = 70 pkt.
3x7TP DW = 60 pkt.

Vickers E typ A (DW) z 2x ciężkie karabiny maszynowe wz. 30
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - dwie wieże z CKM – możliwość ataku dwóch celów.

7 TP (DW) z 2x ciężkie karabiny maszynowe wz. 30
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - dwie wieże z CKM – możliwość ataku dwóch celów.

Vickers E typ B (JW) z działkiem 47mm Vickers QF i CKM (ciężki karabin maszynowy)
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 47 mm
Zasięg ognia – 60 cm
Zasady dodatkowe - KM wsparcia – daje dodatkową kostkę K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

Czołg lekki 7TP – wartość 25 pkt.
5x7TP = 115 pkt.
4x7TP = 100 pkt.
3x7TP = 75 pkt.

7 TP (JW) z armatą 37mm wz. 36 i CKM (ciężki karabin maszynowy)
Rodzaj – lekki czołg
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37 mm (długolofowa)
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - KM wsparcia – daje dodatkową kostkę K10 ataku przeciwko piechocie na odległość 50 cm.

Preferencja jednostek zgodnych z etatem historycznym.


Pluton może być wyposażony w jeden typ czołgów np.: TKS z km i/lub TKS z działkiem, TK-3 lub 7TP lub Vickers.

Pluton samochodów pancernych
Pluton samochodów pancernych liczyć 3 wozy.
Poniżej typy i wartość punktowa siły pojazdów:

Samochód pancerny Wz. 34 /34 II z CKM – wartość 10 pkt. lub z działkiem - wartość 15 pkt.
1xWz. 34 z działkiem + 2xWz. 34 z CKM = 35 pkt.

Samochód Pancerny Wz. 34 z ciężkim karabinem maszynowym Hotchkiss wz. 25

Rodzaj – samochód opancerzony
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – CKM
Zasięg ognia – 70 cm
Zasady dodatkowe - prędkość w terenie: -5 cm do ruchu.

Samochód Pancerny Wz. 34 II z armatą Puteaux SA 18 L/21 kal. 37 mm
Rodzaj – samochód opancerzony
Wyszkolenie – 4
Uzbrojenie – 37 mm
Zasięg ognia – 50 cm
Zasady dodatkowe - prędkość w terenie: -5 cm do ruchu.

Mechanizacja jednostek
Jeden pluton strzelecki może być wyposażony w samochody ciężarowe za 5 pkt.
Jeden pluton artylerii może być wyposażony w ciągniki artyleryjskie za 5 pkt.

Samochód ciężarowy Fiat 621
Rodzaj – samochód
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe - pojazd transportowy o pojemności 8 żołnierzy, może przewieść jedną dużą i jedną małą podstawkę lub dwie małe podstawki lub może holować średnie działo *

Samochód ciężarowy Praga RV
Rodzaj – samochód
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe - pojazd transportowy o pojemności 8 żołnierzy, może przewieść jedną dużą i jedną małą podstawkę lub dwie małe podstawki lub może holować średnie działo *

Ciągnik artyleryjski C2P
Rodzaj – ciągnik
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe – pojazd transportowy może holować armatę plot. 40 mm z obsługą.

Ciągnik artyleryjski C4P
Rodzaj – ciągnik
Wyszkolenie – 4
Zasady dodatkowe – pojazd transportowy może holować średnie działo z obsługą.

* Przewożona podstawka duża może być z drużyną strzelecką. Natomiast podstawka mała może być z: dowództwem kompanii lub dowództwo plutonu lub sekcją karabinów ppanc. lub sekcją granatników lub sekcją CKM lub obserwatorem lub działonem moździerzy średnich[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> TURNIEJE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin