Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna www.wrz39.fora.pl
Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bunkry i umocnienia 1940

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> HOME RULES
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Czw 9:22, 10 Paź 2019    Temat postu: Bunkry i umocnienia 1940

Bunkry:
1. Można je uszkodzić ogniem na wprost wyłącznie od strony strzelnic - dodatkowy modyfikator do trafienia +1 (+1 za mały cel, +1 za tarczę/osłonę czyli razem: +3), trafienie musi być potwierdzone na 7+

2. Można je oślepić (tzn. strzelnice) miotaczami ognia - miotacz ognia: zasięg 20cm, 3 kostki, dodatkowy modyfikator do trafienia +1 (plus mały cel +1 czyli razem +2), potwierdzenie 7+ zniszczony, 3+ oślepiony (przygnieciony)

3. Obrona bunkra podczas szturmu - zakładamy, że bunkra broni drużyna forteczna, która nie powinna opuszczać bunkra (opuszczenie równa się jego zniszczeniu), nie ponosi strat w walce: modyfikacja za obronę bunkra +6 (plus liczebność drużyny fortecznej oraz obsług działek i ckm np. bunkier francuski z 1 ckm i 1 dz ppanc 25mm: 4 (drużyna) + 2 (ckm) + 3 (dz ppanc 25mm) +6 (modyfikator za bunkier) = 15 pkt. Doliczamy do walki wręcz tylko te obsługi, które znajdują się na stanowiskach od strony ataku. Obsługi przygniecione nie wspierają obrony bunkra. Bunkier atakowany od strony przygniecionego/zniszczonego stanowiska/strzelnicy -3 do obrony. Zniszczenie/zdobycie bunkra oznacza zniszczenie/poddanie się całej obsady bunkra - brak jest możliwości ucieczki.

4. Bunkier mogą szturmować wyłącznie oddziały piesze. Szturmujący i obrońcy bunkra mogą być wspierani na ogólnych zasadach z modyfikacją 50% (zaokrąglenie w górę) . Zdobycie/zniszczenie bunkra samą piechotą (bez wsparcia saperów), bez przygniecenia lub wybicia obsług działek lub ckm jest w zasadzie prawie niemożliwe.

5. Powyższe nie dotyczy oddziałów specjalnych: np. tylko Niemcy posiadają specjalne oddziały szturmowe (pionierzy/saperzy szturmowi) wyspecjalizowane w zdobywaniu bunkrów - atak saperów (wartość ataku razy 2 np. sekcja 2 fig saperów = 4 pkt.), wsparcie szturmu pionierami/saperami +3, wsparcie niemieckimi spadochroniarzami +2.

6. Na polu bitwy nie ma żadnej artylerii, która mogłaby zniszczyć bunkier typu tradytor od strony osłony (tego może dokonać tylko artyleria najcięższa) - nie można uszkodzić/zniszczyć bunkra od tej strony. To samo lotnictwo i artyleria pośrednia lekka i ciężka- nie jest w stanie zniszczyć/przygnieść bunkra nalotem (bunkry są zamaskowane i zabezpieczone przed atakami lotniczymi i uderzeniami pocisków artyleryjskich).

Drużyna forteczna może sama opuścić bunkier. Może to zrobić tylko w przypadku odwrotu i opuszczenia całej linii umocnień. Opuszczenie bunkra oznacza jego zniszczenie. Drużyna forteczna może dalej walczyć jak drużyna piechoty. Obsługi działek i ckm bunkra po opuszczeniu go przestają istnieć jako oddziały bojowe (sprzęt porzucają w bunkrze i jest on zniszczony).

[b]Umocnienia polowe:

na zasadach ogólnych

Pola minowe:
wejście na pole minowe lub ruch na nim oznacza konieczność zdania testu - nie zdanie testu oznacza zalegnięcie w miejscu wjazdu/wejścia na pole lub w miejscu w którym pokonujący pole się znajduje, oraz potencjalną stratę:

1. oddział/pojazd zatrzymuje się na skaju pola minowego

2. wykonuje test na wybuch miny

3. nie zdanie testu oznacza wybuch miny i potencjalną stratę 1 figurki/pojazdu - musi to być potwierdzone przez przeciwnika (piechota, działa i pojazdy nieopancerzone potwierdzają na 3+, kołowe i półgąsienicowe pojazdy opancerzone i pancerne na 5+, gąsienicowe pojazdy opancerzone i pancerne na 7+) - potwierdzenia stratę 1 figurki lub uszkodzenie pojazdu (wykonuje on test - nie zdanie tego testu oznacza, że pojazd jest porzucony/zniszczony, zdanie oznacza, że pojazd jest unieruchomiony

4. w kolejnej turze oddział porusza się 5cm i ponownie zdaje test jeżeli nie opuścił pola minowego

Fugasy, zdalne pułapki minowe:
zakłada oddział saperski (1 tura - karta Natarcie lub Ruch), odpala dowolny wskazany w momencie założenia oddział, odpalający (zasięg max 40cm, miejsce umieszczenia fugasa musi być widoczne przez odpalającego) wykonuje test (morale) na wybuch miny w odpowiednim momencie, zdanie testu jest rozliczane jak w przypadku wybuchu miny na polu minowym

Minowanie obiektów (mostów):
jedna sekcja/drużyna saperska może zaminować tylko jeden segment obiektu/mostu (można zwielokrotniać minowanie poprzez zatrudnianie dodatkowych sekcji), aby odpalić ładunki saperzy muszą być w odległości max 20 cm od obiektu/mostu (nie chodzi o tę konkretną zaminowaną sekcję, ale cały obiekt/most), mogą być ukryci w bunkrze (nie zajmują miejsca właściwej obsadzie bunkra, ale max tylko jedna sekcja/drużyna w jednym segmencie bunkra, nie bronią bunkra i nie giną od ostrzału do czasu kiedy pozostają w bunkrze - nie można ich zniszczyć/przygnieść ogniem) jeżeli są ukryci w umocnieniu polowym walczą i giną na ogólnych zasadach.

Wysadzenie mostu/obiektu:
można wysadzić jedną sekcję/drużynę saperów tylko jeden segment mostu/obiektu, udane wysadzenie jest potwierdzane testem 3+, oddział/pojazd znajdujący się na tym segmencie mostu ulega zniszczeniu, pozostałe na moście/w obiekcie są przygniecione
W przypadku nieudanego wysadzenia można je powtarzać w kolejnych turach do skutku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rrober dnia Wto 20:01, 26 Lis 2019, w całości zmieniany 19 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> HOME RULES Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin