Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna www.wrz39.fora.pl
Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Barykada na Woli"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> SCENARIUSZE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry




Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy

PostWysłany: Czw 19:22, 10 Maj 2018    Temat postu: "Barykada na Woli"

Barykada na Woli

Jest 7 września 1939 roku. Front polskiej obrony przełamany w wielu miejscach. Niemieckie wojska nacierają w stronę polskiej stolicy. Czy uda im się zająć miasto z marszu ? Czy polska obrona na tyle okrzepła, że powstrzyma pierwsze uderzenie na naszą stolicę ? Spróbuj ...

Minimalne pole gry : 140 x 140 cm

Proponowany czas : 10 tur

Ukształtowanie pola gry:
- zabudowania miejskie w dowolnej (acz sensownej) konfiguracji w odległości do 60 cm od „polskiej” krawędzi pola gry

- droga umożliwiająca ruch dwukierunkowy przez środek pola gry w kierunku „strona polska”-”strona niemiecka”

- na drodze, na pełnej jej szerokości barykada blokująca całkowicie przejazd ustawiona w odległości minimum 20 cm od polskiej krawędzi pola gry

- dopuszczalne umocnienia polowe w obrębie zabudowania miejskiego (w Warszawie nie było bunkrów betonowych)

- reszta terenu ukształtowana dowolnie, acz z sensem

Proponowane siły stron walczących:

POLACY
- pluton piechoty
- dowódca plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja kb p.panc
- pluton ckm
- dowódca plutonu
- 2-3 ckm
- pluton p.panc
- dowódca plutonu
- dwa działony armat p.panc 37 mm
- pluton haubic 100 mm
- dowódca plutonu
- dwa działony haubic 100 mm wz.14/19 do ognia na wprost
- sekcja ckm p.lot (do ognia na wprost)
- obserwator artylerii
- bateria haubic 155 mm wsparcia (3 haubice poza polem gry)

NIEMCY
- pluton czołgów lekkich 5x pz kpfw I-II
- pluton czołgów ciężkich 5x pz kpfw IV
- pluton piechoty (może być na transporterach sd kfz 251)
- dowódca plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja granatnika
- pluton armat LiG 75 mm z transporterami sd kfz 251/4 (2 armaty)
- pluton motocyklistów zwiadu (6 sekcji)
- bateria haubic 155 mm wsparcia (4 haubice poza polem gry)

Wejście jednostek do gry:
Polacy
Przed pierwsza turą gry strona polska umieszcza na polu gry wszystkie jednostki w granicach zabudowy miasta (wszak będzie to atak na przygotowana obronę Polaków).
Żadna jednostka nie może stać dalej niż 60 cm od polskiej krawędzi pola gry.

Niemcy
- w pierwszej turze do gry wchodzi jedynie pluton motocyklistów zwiadu
- pozostałe jednostki niemieckie wchodzą do gry weble uznania gracza strony niemieckiej

Wsparcie artylerii ciężkiej 155 mm
Polacy – 2, 5, 8 tura
Niemcy – 3, 5, 7, 9 tura

Zadania:
Polacy
- obronić barykadę blokującą dostęp do Stolicy (może być uszkodzona – po zakończeniu starcia obrońcy Warszawy odbudują barykadę)
- zatrzymać szturm stolicy (spowodować odwrót lub przegraną)

Niemcy
- wedrzeć się do warszawy (zniszczyć barykadę i przedostać się na jej drugą stronę)
- spowodować zniszczenie lub wycofanie się obrońców

Zniszczenie barykady:
- Nie tak szybko !!! Najpierw trzeba wiedzieć o jej istnieniu …

Dostrzeżenie barykady:
- dowolna jednostka niemiecka kończy swój ruch tak, aby ze środka dowolnego boku podstawki „widzieć” bezpośrednio (nie przez budynek, mur czy inne wzgórze) przynajmniej połowę barykady z odległości nie większej niż 80 cm.
- rzut kostką K10 na dostrzeżenie (osobno dla każdej jednostki, która w danym momencie ma okazję dostrzec istnienie barykady)
- odległość 70-80 cm wynik rzutu 1-7 – barykada dostrzeżona
- odległość 60-70 cm wynik rzutu 1-8 – jw.
- odległość poniżej 60 cm – wynik rzutu 1-9 – jw.
- inny wynik rzutu – nie zauważyli … następna próba dopiero w następnej turze gry
- dopiero gdy którejś jednostce uda się dostrzec barykadę można przystąpić do jej likwidacji

Zniszczenie dostrzeżonej barykady:
- aby całkowicie zniszczyć barykadę należy trafić ją minimum 5 razy pociskiem artyleryjskim kalibru od 75 mm wzwyż (czołg ciężki lub artyleria)

Przekraczanie barykady przez jednostki niemieckie
0 trafień – nieprzekraczalna
1 trafienie – lekko uszkodzona ale nieprzekraczalna dla żadnej jednostki
2 trafienia – uszkodzona – przekraczalna tylko dla piechoty
3 trafienia- ciężko uszkodzona – przekraczalna dla piechoty i czołgów ciężkich
4 trafienia – ciężko uszkodzona – przekraczalna dla piechoty i wszystkich czołgów
5 trafień – barykada zniszczona całkowicie (możemy zdjąć ją z planszy ale pamiętajmy gdzie stała)

Punkty zwycięstwa:
Strona polska
– odwrót Niemców – 100 % zwycięstwa
- niezniszczona barykada – 20% zwycięstwa (może być uszkodzona, wszak nie każda jednostka może się przedostać na drugą stronę)

Strona niemiecka:
- zniszczona barykada – 80 % zwycięstwa (do zniszczenia zostali jeszcze obrońcy)
- wycofanie się lub zniszczenie jednostek polskich – 100 % zwycięstwa (na zajętym terenie bez trudu można zniszczyć każdą barykadę)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rrober
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 247
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz

PostWysłany: Sob 8:09, 12 Maj 2018    Temat postu:

Ciekawe rozwiązania.

Proponowałbym też użyć nietypowych pododdziałów np. drużyn ochotniczych (silna motywacja i słabe uzbrojenie: testy na 3+, siła ognia 2 kostki)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adamnal




Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:36, 12 Maj 2018    Temat postu:

Wygląda fajnie ,ale wymaga sporo przygotowań i zasobów.Nie jest to też zabawa na "godzinkę" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> SCENARIUSZE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin