Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna www.wrz39.fora.pl
Forum poświęcone Historycznej Grze Bitewnej WRZESIEŃ 1939 oraz ogólnie wargamingowi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Gdzie jest generał ?"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> SCENARIUSZE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerry




Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy

PostWysłany: Pią 10:50, 27 Kwi 2018    Temat postu: "Gdzie jest generał ?"

Gdzie jest generał ?

Gdzieś w zawierusze Kampanii wrześniowej, gdy linia frontu staje się powoli fikcją, a zagony pancerne i oddziały zwiadu Wehrmachtu hulają na tyłach polskich jednostek w eter wysłana zostaje rozpaczliwa wiadomość: Sztab wielkiej jednostki Wojska Polskiego w niebezpieczeństwie. Wyrusza odsiecz. Kto wygra wyścig ? Polacy czy Niemcy? Czy uda się ewakuować sztab? Czy uda się uchronić oficerów i żołnierzy przed niemiecką niewolą lub śmiercią ?
Sam zadecydujesz.

Pole gry:
- minimum 120cm na 120 cm
- na środku pola (minimum 60 cm od „polskiej” krawędzi) osada – miejsce dyslokacji sztabu i jednostek ochrony
- od „polskiej” strony do samej osady prowadzi droga
- reszta wedle woli i fantazji

Czas: 10 tur

Minimalne siły stron:
POLACY:
- sztab dużej jednostki (podstawka : 5 figurek oficerów sztabu i figurka radiotelegrafisty)
Uwaga: podstawka sztabu nie ma swojej strefy kontroli
- pluton piechoty ochrony sztabu
- dowództwo plutonu
- trzy drużyny piechoty
- sekcja kb p.panc
- pluton p.lot ochrony sztabu
- dowództwo plutonu
- dwie armaty Bofors 40 mm (bez ciągników)
- pluton samochodów pancernych (3 szt)
- pluton Tk-TKS (5 szt)
- szwadron kawalerii
- dowództwo szwadronu
- 6 sekcji kawalerii
- taczanka ckm
- kolumna transportowa
- ciągniki C2P (2 szt)
- samochody ciężarowe (3 szt)
- samochód sztabowy Krupp-Protze (1 szt)
- artyleria wsparcia (po za planszą) – 3 haubice 100 mm wz. 14/19

NIEMCY
- pluton motocyklistów zwiadu (6 szt)
- pluton piechoty
- dowództwo plutonu
- 3 drużyny piechoty
- sekcja granatnika
- pluton czołgów lekkich (5 szt)
- obserwator artylerii
- artyleria wsparcia (po za planszą) 4 haubice 105 mm


Warunki startowe i użycie jednostek:
- przed rozpoczęciem gry strona polska rozstawia w obrębie osady jednostki sztabu i ochrony (pluton piechoty i pluton przeciwlotniczy)
- pozostałe jednostki polskie wchodzą do gry w 3 turze
- w pierwszej turze wchodzi do akcji tylko pluton zwiadu motocyklowego Wehrmachtu
- pozostałe jednostki niemieckie wchodzą od akcji w 2 turze
- wsparcie artylerii Wehrmachtu w turze 5, 7 i 9
- wsparcie artylerii Wojska Polskiego w turze 6 i 8


Zadania:
POLACY
- ewakuować sztab (50% punktów zwycięstwa – po 10% za każdą figurkę oficera)
- ewakuować jednostki ochrony sztabu (po 10% za każdą drużynę piechoty i działon artylerii)
- w razie wzięcia sztabu do niewoli – odbić sztab (zniszczyć lub odepchnąć jednostkę) która wzięła sztab do niewoli)

NIEMCY
- wziąć polski sztab do niewoli (80% punktów zwycięstwa)
- zniszczyć sztab (30%)

Zasady dodatkowe:

1. Ewakuacja jednostek piechoty – na zasadach ogólnych (Tylko ciężarówkami)
2. Ewakuacja artylerii – na zasadach ogólnych (ciężarówkami lub ciągnikami C2P)
3. Ewakuacja sztabu – (Tylko ciężarówkami lub pojazdem Krupp-Protze)
- sztab uznaje się za załadowany do pojazdu dopiero na początku następnej tury po uzyskaniu kontaktu podstawki sztabu z ewakuującym go pojazdem i tylko na ten pojazd, który ów kontakt utrzymuje
- dopuszczony jest jednoczesny kontakt sztabu z kilkoma pojazdami bez wskazania na który konkretnie ewakuuje się sztab)
- jeżeli pojazd ewakuujący styka się jednocześnie z podstawką piechoty i artylerii (lub dwóch działonów artylerii) gracz deklaruje którą jednostkę ma ów pojazd ewakuować

4. Sztab wzięty do niewoli
- dowolna jednostka niemiecka przynajmniej jednym rogiem dotyka podstawki reprezentującej sztab)
- sztab wzięty do niewoli w dalszej części gry porusza się razem i jednocześnie z jednostką niemiecką, która go do niewoli wzięła
- jeżeli jednostka niemiecka, która wzięła sztab do niewoli zostaje zniszczona sztab zostaje uznany za odbity z niewoli
- jeżeli jednostka, która wzięła sztab do niewoli zostaje zmuszona do wycofania się sztab zostaje uznany za odbity z niewoli i uzyskuje samodzielność ruchu

5. Sztab zniszczony zniszczony w walce
- utrata pięciu figurek oficerów (uzyskując straty z podstawki sztabu zdejmowane są kolejno figurki oficerów czyli gdy na podstawce zostanie tylko radiotelegrafista)

6. Sztab zniszczony w czasie ewakuacji
- zniszczenie pojazdu na którym ewakuuje się sztab powoduje automatyczne zniszczenie samego sztabu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jerry dnia Czw 19:45, 10 Maj 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wrz39.fora.pl Strona Główna -> SCENARIUSZE Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin